Eerlijk winkelen

Voorbereid ging ik op pad om eerlijk te winkelen in Tilburg, nadat ik de route had uitgestippeld was ik benieuwd wat ik allemaal op mijn pad zou tegenkomen. Mijn wegen zouden leiden langs de biologische, fairtrade en tweedehands winkels. De winkel “De 3 musketiers” gaf me echt een nostalgisch gevoel, aangezien het assortiment bestaat uit houten speelgoed, waarmee ik vroeger nog heb gespeeld. Na mij gewaand te hebben in mijn jeugd, waren nu de tweedehands winkels aan de beurt. Zelf kom ik nooit in tweedehands winkels, maar ik moet zeggen dat toen ik de winkel “Bont & Blauw” binnen stapte en daar de kleding en producten zag. Had ik echt zoiets van wauw achter al deze producten zit een verhaal, wat me erg nieuwsgierig maakte, want de kleding zelf is totaal niet mijn smaak, het was namelijk te uitbundig en de vele kleuren deden iets wat pijn aan mijn ogen.

Als ik even heel eerlijk mag zijn heb ik in heel mijn leven nog nooit zulke enge paspoppen gezien als in deze winkel. Deze paspoppen hadden namelijk iets weg van de clowns in horror films, dus het schrik-effect zat er lekker in. Maar zie voor jezelf!

Helaas heb ik ook gewindowshopt, want de winkel “Soups & Shakes” was helaas nog niet open, want ik had namelijk graag een van hun shakes willen proeven. Ik ben namelijk gek op shakes die helemaal vers zijn en bestaan uit alleen gezonde producten als fruit en yoghurt. Maar helaas bleef  het bij kijken naar de gesloten deuren.

Natuurlijk mag in deze tour de Wereldwinkel niet missen, de wereldwinkel ben ik al vaker naar binnen gestapt, het is gewoon heel gaaf hoe zij je laten kennis maken met andere culturen en dat je weet dat alle producten op een eerlijke manier tot stand zijn gekomen. De tour heb ik afgesloten in een spirituele winkel genaamd “Pleiade”, in deze winkel draait het allemaal om persoonlijke ontwikkeling, spiritualiteit en bewust leven. De wierrook kwam je meteen tegemoet toen ik de winkel in stapte en ik moet zeggen dat de gehele winkel rust uitstraalde. Dus helemaal zen was mijn eerlijke winkel tour afgelopen.

Dit bericht is gepubliceerd op oktober 5, 2012 om 3:32 PM en is opgeslagen onder Uncategorized. Markeer de permalink als favoriet. Volg hier alle reacties met de RSS feed voor dit bericht.

Geef een reactie

