Better World – Street Art


“Awareness” creëren dat kun je soms het beste doen door mensen te confronteren met het probleem. De campagne “Project what’s behind you” van Toyota is hier een mooi voorbeeld van en is daarom ook erg aantrekkelijk,  want met deze campagne wil Toyota de autobestuurders eraan herinneren hoe belangrijk spiegelen is tijdens het omkeren en inparkeren, want er zijn verschillende kinderen gewond geraakt of zelfs verongelukt omdat de bestuurders ze domweg niet zag. Dit doen ze door middel van street art, in een Brusselse parkeergarage heeft street artist Ernest Zacharevic levensechte beelden geschilderd van spelende kinderen in een parkeergarage, hiermee willen ze dus de bestuurders bewust maken van het feit hoe gevaarlijk het is als je, je aandacht niet 100% erbij houdt. Het is inspirerend omdat ze hier gebruik maken van kunst om “Awareness” bij de mensen te creëren.

Het toekomstpotentieel is dat je kunst voor verschillende doeleinden kunt gebruiken om een standpunt te maken, zoals “Awareness” creëren random het verkeer.

Bron: Street art – Designtaxi.com

Advertenties
Dit bericht is gepubliceerd op november 8, 2012 om 4:57 PM en is opgeslagen onder Better World. Markeer de permalink als favoriet. Volg hier alle reacties met de RSS feed voor dit bericht.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: